Prémium életstílus - avagy a luxusingatlan jelene


Fűtött úszómedence, pazar panoráma, csúcstechnológiával felszerelt, ízlésesen berendezett funkcionális terek, intelligens házvezetés, méretes bortrezor. Mióta az otthonunk az egyéni identitásunk és életstílusunk kifejezőjévé avanzsált, egyre nagyobb figyelem övezi azokat az ingatlanokat, amelyek magas minőséget, kifinomult, és prémiummegoldásokat tartogatnak a potenciális vevőik számára. A Duna House Prime csapata e kompetenciákkal felvértezett luxusingatlanok értékesítésére szakosodott. A témában Mácsai Henriett, arany fokozatú értékesítő nyilatkozott.


Milyen kompetenciák alapján nevezünk egy ingatlant luxusingatlannak?

A házak, lakások kategorizálásánál kiemelendő, hogy a “luxus” besorolás semmiképp sem árfüggő. Gyakran találkozunk több száz millió forint értékű ingatlanokkal, amelyek mégsem nevezhetők prémium kategóriájúnak, és ezzel ellentétben előfordulnak jóval kedvezőbb árú kínálatok is, amelyek viszont jogosan viselhetik ezt a címet. Szerencsére Magyarországon egyre több tulajdonos fordít arra időt, pénzt és energiát, hogy - követve a külföldi trendet - ne csak a főfalak és homlokzatok tervezéséhez, kivitelezéséhez, hanem a belső terek kialakításához is jól képzett szakembert válasszon. Tehát leginkább úgy fogalmaznék, hogy minden prime, vagy luxus kategóriás ingatlan harmonikus, ízléses, kifejezetten minőségi kialakítású életteret takar, és emellett előny, ha stílusában különleges. Lehet ez hegytetőn épült kastély, felújított parasztház, belvárosi luxuslakás, de akár egy különleges adottságú, panorámás balatoni telek is, sőt, az sem kizárt, hogy éppen panel környezetben találunk olyan otthont, amitől eláll a szavunk. A lényeg elsősorban a külső és belső terek minősége, az ingatlan egyedisége, a magas kivitelezési színvonal és a jól eltalált design.

 

Melyek a felső kategóriás vevői igények? Kérlek, említs néhány példát!
 

Természetesen van egy sztenderd, ami ebben a kategóriában szinte alapnak számít, aztán ehhez képest jönnek még a plusz egyedi igények - néha több, néha kevesebb. Kicsit olyan ez, mint a gyémánt, ami egyértelműen a luxust képviseli, de nem mindegy, milyen csiszolásút és mekkorát veszünk belőle. Volt ügyfelem, aki 8 autót befogadó garázsra vágyott, volt, aki helikopter leszállóra, teniszpályára vagy éppen moziteremre. Általánosságban a Balatonnál luxusnak számít a vízpanorámás, tágas terasz, a fűtött úszómedence vagy az igényes enteriőr, míg Budapesten a hálószobákhoz rendelt külön fürdőszobák, a belvárosi lokáció, illetve a kimagasló anyagokkal kivitelezett, professzionális lakberendezői munka jelenti a minőségi pluszt. Érdemes sok időt szánni az ügyfelek igényeinek tudatos és pontos felmérésére, mert ezzel kiküszöböljük a felesleges köröket, mind a vevői, mind az eladói oldalt megterhelő folyamatos készenlétet.

 

Mely régióban foglalkozol a luxusingatlan értékesítéssel?
 

Szerencsés vagyok, mert épp a luxusingatlanok két frekventált régiójában, a Balaton környékén és a főváros budai oldalán foglalkozhatok ilyen kategóriájú közvetítésekkel. Mivel mindkét terület több pontján életvitelszerűen laktam is, ezért a helyismeretem meglehetősen alapos, értem és megértem az itt élők lelkét, szokásait. A két térség eltérő értékesítői attitűdöt kíván, de mindkettőnél elengedhetetlen a bizalom a cégben és az azt képviselő munkatársban, hiszen luxusnyaralók esetén a gördülékenyebb mutatások reményében a tulajdonos rendszerint egy kulcsot is azonnal átad nekünk a szerződés aláírása után, a budaiak viszont gyakran saját otthonukat, féltve őrzött életterüket nyitják meg az értékesítők és ügyfeleik előtt.

 

Milyen céllal vásárolnak luxusingatlant a vevőid? Elsősorban az életstílusuk kiszolgálása, vagy befektetés miatt? Amennyiben ez utóbbiról van szó, milyen értékállóságról beszélhetünk?

A Duna House Prime csapatának tagjaként viszonylag nagy rálátásom van erre a vevőkörre, és úgy tűnik, hogy kiegyenlített arányú a kereslet. A saját részre vásárlók gyakran az élettér változással egyben életmódváltást is terveznek, a nagyvárosi miliőt megunva, szinte menekülnek a csendes vidékre vagy épp fordítva, szívesen elmerülnének a főváros nyüzsgésében. Másoknál az a fő szempont, hogy kulcsrakész otthont találjanak, ahova - a felújítás összes gondját megspórolva - épp csak be kell költözni. Sokan olyan nyaraló jellegű „második otthonra” vágynak, ahol a társasházi jelleg és a kapcsolódó szolgáltatások miatt egész évben úgy tudnak kikapcsolódni, hogy közben nem kell füvet nyírni, falevelet gereblyézni, tetőt javítani, viharkárokat rendezni. A befektetők motivációja is eltérő. Az ingatlan hazánkban még mindig értékálló, stabil befektetésnek számít, és az ingatlanok bérbeadása is legitim, rentábilis jövedelemforrásnak minősül. Nagy az igény a vízközeli telkekre, mert ezek értéke évről évre növekszik, hiszen egyre kevesebb áll rendelkezésre. A nagy építőipari beruházások is igyekeznek a fent említett igényeket figyelembe venni, hogy könnyen értékesíthető ingatlanokkal jelenjenek meg a piacon. Erre jó példa a most épülő balatonparti Helikon Panorama Residence is Keszthelyen, ahol a napelemmel működtetett infrapaneles fűtésrendszerrel kialakított “okos otthonok” egyenesen a jövőt vetítik előre, tehát itt a magas minőség mellett az értékállóság is fő szempont. A világ a megújuló energiaforrások használata felé halad, ezért nem véletlen, hogy az újabb beruházásoknál az ilyen irányú gondolkodás kiemelkedő helyet kap, természetesen a hagyományos szempontok (panoráma, vízpart, kulcsrakész átadás stb.) mellett. A fent említett projekt befektetői szempontból is kiemelkedő, hiszen külön erre specializálódott cég vállalja a kiadást és lebonyolítást.

 

Mire koncentrál az általad képviselt exkluzív megbízatás? Miért fontos az ingatlanügynök szerepe ezen ingatlantípusok értékesítésének esetében kiváltképp?


A Duna House keretein belül a luxuskategóriájú ingatlanokkal a Prime csapat foglalkozik. Annyiban eltérő szerepünk a hagyományos közvetítőkétől, hogy a rendszerint időhiánnyal küszködő ügyfeleink az értékesítési protokoll jóval nagyobb részét bízzák ránk, így gyakorlatilag mi vagyunk a szemeik és füleik. Ez egy igen unikális pozíció, nagyfokú bizalom szükséges hozzá a részükről, nemcsak emberileg, de szakmailag is, nem beszélve a megérzéseinkbe vetett hitről. Részünkről leginkább a ráhangolódási készséget emelném ki, mint szükséges feltételt, ami abban segít, hogy ügyfeleink elvárásait feltérképezzük, személyiségüket megértsük, illetve tisztában legyünk az ingatlannal kapcsolatos jövőbeli terveikkel, amikor mintegy előszűrjük számukra a leendő vevőket vagy eladókat. A kiválasztás után továbbra is végig mellettük állunk, szakmai konzultációt biztosítva a számukra, tanácsokkal és javaslatokkal látjuk el őket. Az ügylet minden egyes résztvevőjének érdeke a lehető legkevesebb mutatásból létrejött sikeres üzlet, a korrekt és hatékony közvetítés. Jó érzés egy olyan csapat tagjának lenni, amely 20 éves tapasztalattal rendelkezik, száznál is több irodát, és ezres létszámú értékesítőt mondhat a magáénak.

 

Forrás: etalonmagazin.hu


Írjon nekünk

Visszahívást kérek